Pārlekt uz galveno saturu
Pieejams ieraksts un materiāli no vebināra par emocionālās inteliģences principiem komunikācijā skolās

Pieejams ieraksts un materiāli no vebināra par emocionālās inteliģences principiem komunikācijā skolās

26.04.2024. 10:33
Jaunatne
eTwinning

eTwinnning labbūtības mēneša ietvaros norisinājās vebinārs “Emocionālas inteliģences principi skolēna-skolotāja komunikācijā”, kurā uzmanību veltīja praktiskiem piemēriem un metodēm, kas var palīdzēt uzlabot savstarpējo komunikāciju un drošības sajūtu skolās. Vebināru vadīja Limbažu Valsts ģimnāzijas sociālā pedagoģe un ESI/trenere Elīna Strazdiņa.

 

Par vebināru

Elīnas Strazdiņas prezentācijā ir iespējams iepazīties ar emocionālās un sociālās inteliģences jēdzienu skolotāju un skolēnu saskarsmes kontekstā. Emocionālā inteliģence tiek definēta kā spēja izprast un pārvaldīt savas un citu emocijas, kas ļauj veidot veselīgas attiecības. Elīna uzsvēra, cik svarīgi ir attīstīt emocionālo un sociālo inteliģenci gan skolotājiem, gan skolēniem, izceļot pašapziņas, pašregulācijas, sociālās izpratnes, attiecību prasmju un atbildīgas lēmumu pieņemšanas priekšrocības.

 

Vebināra laikā Elīna padziļināti aplūkoja emocionālās un sociālās inteliģences principus, pievēršot uzmanību komunikācijai, apzinātībai, empātijai, mērķtiecībai un pašregulācijai.

  • Komunikācija ir būtisks efektīvu attiecību veidošanas aspekts, un tā ietver aktīvu klausīšanos, otras personas viedokļa izpratni un skaidru un cieņpilnu sevis paušanu.
  • Apzinātība – spēja būt klātesošam un uzmanīgam pret to, kas notiek konkrētajā brīdī, nenosodot un apzinoties savas domas, jūtas un uzvedību.
  • Empātija ir spēja saprast un dalīties ar citas personas jūtām, ko var attīstīt, izmantojot tādas prakses kā perspektīvas pieņemšana un empātiska klausīšanās.
  • Mērķtiecība ietver savu vēlmju identificēšanu un to sasniegšanai nepieciešamo pasākumu noteikšanu, vienlaikus apzinoties savus resursus un ierobežojumus.

Pilnveidojot šos principus un rūpējoties par sevi, skolotāji var veidot ciešākas attiecības ar skolēniem, veicināt pozitīvu mācību vidi un sekmēt skolēnu emocionālo un sociālo attīstību.

 

Šīs ir tikai dažas idejas un principi, ar ko Elīna iepazīstināja vebināra laikā. Lai iepazītos ar tēmu tās pilnā apmērā, noskaties video!

 

Vebināra materiāli un ieraksts

E. Strazdiņas prezentācija – lejupielādē un seko līdzi (PDF).

 

Citi materiāli: