No šī gada 13. līdz 15. maijam pieci Latvijas eTwinning vēstnieki un Nacionālā atbalsta dienesta pārstāvji devās uz semināru Lietuvā, lai stiprinātu eTwinning skolu sadarbības tīklu un plānotu nākotnes sadarbības. Vairāk par to, ko vēstnieki iemācījās, lasi rakstā.
Daba kā resurss
Pirmās dienas pēcpusdienā eTwinning vēstnieki no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Somijas satikās, lai iedziļinātos tēmā labbūtība. Pirmās kopīgās aktivitātes tika veltītas tam, lai iepazītu viens otru gan profesionālajā jomā, gan uzzinātu, kādas aktivitātes katrs no dalībniekiem iemīļojis brīvajā laikā. Dienas izskaņā vēstnieki apsprieda izaicinājumus eTwinning vēstnieku darbā, jau zināmās labbūtības paņēmienus un metodes, kas var palīdzēt ikdienas darbos, un kādi varētu būt kopīgi eTwinning starptautiskās sadarbības projekti par labbūtības tēmu.
Noderīgas metodes vēstniekiem
Otrā diena iesākās ar apzinātības aktivitātēm brīvā dabā, kuru laikā dalībnieki pa pāriem un mazās grupās pievērsa īpašu uzmanību dabai sev apkārt. Pēc tam dalībnieki dalījās ar novērojumiem un pārsprieda, kāda izskatītos ideālā diena un ko varētu darīt ikdienā, lai katra diena tuvotos ideālam. Tālāk dalībnieki pievērsās elpošanas vingrinājumiem un dalījās ar tiem vingrinājumiem, kurus izmanto darbā ar bērniem. Daži piemēri:
- Novieto rotaļlietu uz vēdera un ar lielām ieelpām un izelpām šūpina zvēriņu augšup lejup
- Kastes elpošana
- Elpošana vingrinājums maziem bērniem – iedomājas, ka vienā rokā tur puķi, kura jāpasmaržo un otrā svecīti, kura jānopūš
- Dažādi vingrinājumi, kuros izelpu pavada skaņa
- Elpošanas vingrinājums kurā ieelpas un izelpas tiek veiktas kamēr ar rādītājpirkstu apvelk otras rokas kontūru
- Smieklu jogas “Kokteilīši” u.c.
Mazais un lielais “i’
Pēc tam dalībnieki pievērsās sevis pieņemšanas uzdevumiem, kurus arī varēs vēlāk izmantot darbā ar skolēniem, lai veicinātu sevis pieņemšanu it īpaši pusaudžu vecumā. Viens no tādiem uzdevumiem bija “Lielais un mazais i”, kura laikā dalībniekam pa visu lapu jāuzzīmē lielā i burta kontūra un tad jāiedomājas, kāds draugs, kurš dalībnieku pazīst vislabāk un:
- par katru lietu, kas dalībniekam padodas diezgan labi, lielajā i burtā nejauši izvēlētā vietā jāiezīmē mazais i burts;
- par katru lietu, kas dalībniekam, kas nemaz nepadodas vai par katru slikto īpašību, lielajā i burtā nejauši izvēlētā vietā jāiezīmē mazais i burts;
- par katru lietu, kas dalībniekam padodas izcili vai par katru labo īpašību, lielajā i burtā nejauši izvēlētā vietā jāiezīmē mazais i burts.
Šāds uzdevums ļauj apzināties, ka katrs cilvēks sastāv gan no veiksmēm, gan neveiksmēm. Katrs cilvēks ir daudz vairāk par vienu slikti uzrakstītu kontroldarbu, pāris liekajiem kilogramiem vai sliktām svešvalodas zināšanām. Attiecīgi būtu nepareizi visu savu fokusu vērst tikai uz vienu negatīvo lietu. Sanākušie skolotāji pasprieda veida, kā šo uzdevumu izmantot ar skolēniem un saņēma vērtīgus ieteikumus arī no nodarbības vadītājas.
Dienas izskaņā dalībniekiem bija iespēja apmeklēt Traķu pilsētu un uzzināt vairāk par Lietuvas vēsturi.
Vēstnieki plāno projektus
Noslēguma dienā skolotāji mazās grupiņās detalizēti plānoja savus eTwinning sadarbības projektus. Kā rezultātā tapa lieliski projektu plāni gan par labbūtību, gan astronomiju, gan arī par āra pedagoģiju. Pēc projektu prezentācijām un kopīga atvadu apļa, dalībnieki posās mājup.