Šī gada 12. decembrī Rīgā noslēdzās pirmās eTwinning koordinatoru mācības. Pēdējā mācību dienā klātienē piedalījās 15 dalībnieki, kuri prezentēja savus mācību laikā īstenotos starptautiskos projektus, dalījās savās uzvarās un grūtībās, kā arī gatavoja pieteikumus nacionālajiem kvalitātes sertifikātam.
Par mācībām
Gadu gaitā novērots, ka daudzi Latvija pedagogi kautrējas uzsākt paši savus sadarbības projektus un tā vietā izvēlas pievienoties jau izveidotiem projektiem. Lai atbalstītu mūsu skolotājus, kuri nolēmuši mēģināt uzsākt savu starptautisko projektu, piedāvājām pedagogu profesionālās kompetences pilnveides mācības “eTwinning projektu koordinators”.
Mācību centrālais fokuss ir teorētisku un praktisku zināšanu apvienošana, lai veiksmīgi integrētu projektu metodi savā ikdienas mācību darbā. Mācību laikā katrs dalībnieks mācību vadītāju pavadībā soli pa solim virzījās no projekta idejas uz šīs idejas īstenošanu. Dalībnieki iepazinās ar labiem projektu piemēriem, projekta vērtēšanas kritērijiem, uzzināja kas jāņem vērā, veidojot komandu, pētīja riskus un koordinatora lomas priekšrocības un pienākumus. Viņi vērtēja projekta progresu, dalījās ar izaicinājumiem, uzzināja par dažādām izvērtēšanas metodēm. Darbus noslēdza ar projekta un sava darba izvērtēšanu, kā arī mācījās, kas jāatspoguļo labi uzrakstītā Nacionālajā kvalitātes sertifikātā.
Mācības uzsāka 37 dalībnieki un pēdējā tikšanās reizē tika prezentēti 15 īstenoti vai iesākti starptautiski projekti. Šī statistika atspoguļo eTwinning burvību – ne visi projekti ir jāīsteno līdz galam. Ja pazūd komanda vai mainās darba apstākļi, noslodze, dažreiz projekti var neizdoties un tas nekas – vienmēr var mēģināt atkārtoti.
Atziņas no kursā piedzīvotā
Pēdējā tikšanās reizē dalībnieki dalījās ar daudzām atziņām par starptautiska projekta īstenošanu. Šeit dažas no tām:
- Labi izplānots projekts ir puse no izdarītā. Katrs dalībnieks zina savas atbildības un ir vienošanās par darba izpildi.
- Projekti var būt patīkami un baudāmi, pat ja ideja nav milzīga. Svarīgi, ka tēma nozīmīga, saistoša un pašiem patīk.
- Visus projekta partnerus var motivēt lietot TwinSpace vidi tajā ievietojot visu informāciju un ātrākos saziņas kanālos, piem. WhatsApp, tikai informē, ka TwinSpace ir papildināts ar informāciju.
- Veiksmīgākam darbam projektā var piesaistīt kolēģus ar labākām IT prasmēm, lai palīdz tieši tajā jomā.
- Ja projekta partneris nav aktīvs un neiesaistās, lai gan projektā pieteicās, nav jākaunas no šī partnera izslēgšanas no projekta.
- Dažreiz papildspēkus var iegūt no necerētām vietām! Kādā pirmsskolā tiešsaistes tikšanās reizēs ar svešvalodu palīdzēja grupiņas bērna mamma, kura pieslēdzās uz tikšanās reizēm.
- Sarunas un sadarbība ar ārzemju kolēģiem palīdz iegūt jaunas idejas jeb pašam nav viss jāizdomā, citreiz idejas var aizņemties un pārveidot savām vajadzībām.
- Ir grūti sadarboties, ja partneris pats nav reģistrējies eTwinning/ ESEP.
- Konkrētības trūkums savstarpējā saziņā var radīt nepatīkamas/ neērtas situācijas. Tipiskākais gadījums – partneris prasa vai var pievienot citus dalībniekus no savas iestādes, bet neprecizē tieši cik daudzus un rezultātā tiek pievienota puse no iestādes grupām.
Arī mācību dalībnieki var būt atbalsts!
Viena no pievienotajām vērtībā šāda formāta kursā, kurā tiekas vieni un tie paši cilvēki, ir savstarpējās sadarbības veidošanās. Dalībnieki ne tikai katrs īstenoja savu projektu, bet paļāvās viens uz otru, apmainījās ar labiem vārdiem, sniedza atbalstu arī ārpus kursa norises laika. Rezultātā dalībnieki ieguva ne tikai uzticamus partnerus ārzemēs, bet arī iepazina atsaucīgus kolēģus tepat Latvijā.
Ja vēlies piedalīties eTwinning koordinatoru kursā, seko līdzi informācijai etwinning.lv tīmekļvietnē, kur jau drīzumā ievietosim nākamo uzaicinājumu pieteikties dalībai otrajā koordinatoru kursā.
Attēla autors un avots: FilippoBacci no Getty Images, iegūts Canva.com.