Pārlekt uz galveno saturu
Ciblas pamatskolas skolēni pēta profesijas starptautiskā projektā 

Ciblas pamatskolas skolēni pēta profesijas starptautiskā projektā 

23.10.2025. 11:00
Jaunatne
eTwinning

Projektam “Our plans and future jobs” pievienojāmies 2024.gada septembrī, kad kopā ar skolēniem, meklējot projekta ideju, atradām to Facebook eTwinning grupā. Projekta ideja šķita visiem interesanta, jo tā mērķis bija, pētot dažāds profesijas, attīstīt angļu valodas prasmes: paplašināt vārdu krājumu, uzlabot sarunvalodas prasmi, jēgpilni izmantot dažādus digitālos rīkus. Liels ieguvums bija iespēja integrēt mācību procesā karjeras izglītības jautājumus, jo projektā galvenokārt piedalījās 9.klases skolēni, kuriem bija jāpieņem svarīgi lēmumi savai nakotnei. 

 

Projektā aktīvi darbojās divas komandas no Francijas, viena komanda no Turcijas, viena komanda no Spānijas un mēs, Ciblas pamatskolas komanda, no Latvijas. Skolotāji ātrākai informācijas apmaiņāi izmantoja WhatsApp grupu. Skolēnu sadarbība notika izmantojot projekta Twinspace piedāvātās iespējas, Canva rīku, Google darba vidi. Projekta gaitā skolēni divas reizes tikās tiešsaistes sanāksmēs, kad varēja parunāties ar vienaudžiem no citām valstīt: stāstīt par sevi, saviem nākotnes plāniem, interesēm. 

 

Skolēni balsojot, izvēlējās 10 profesijas. Viņi iesaistījās starptautiskās grupās, sadalīja pienākumus un veica profesiju izpēti un rezultātu atspoguļošanu. Ciblas pamatskolas skolēni izvēlējās veidot profesiju pārstāvju avatārus un noformēt plakātus, izmantojot tiešsaistes rīku Canva

 

Projekta galvenais galaprodukts bija pētniecisko plakātu virtuālā izstāde, ar kuru tika iepazīstināti savu skolu skolēni un visi interesenti. Otrs sadarbības uzdevums – veidot izdomātās intervijas ar citu valstu ievērojamiem cilvēkiem, kā arī veikt to audio ierakstus un publicēt Twinspace

 

Skolēniem šis projekts bija interesants, jo viņiem bija iespēja apgūt dažādu profesiju nosaukumus angļu valodā, bagātināt vārdu krājumu, skolēni pilnveidoja prasmi izvēlēties atbisltošāko tiešsaistes rīku uzdevuma veikšanai. Vērtīga bija komunikācija ar vienaudžiem citās valstīs. Tas padarīja angļu valodas mācīšanās procesu prakstiskāku, paplašināja vārdu krājumu un deva komunikācijas pieredzi ar vienaudžiem, kas nerunā latviski. 

 

Savukārt, mani, kā pedagoģes ieguvumi bija: 

  • augsta skolēnu ieinteresētība projekta gaitā; 
  • veiksmīga sadarbība ar skolēniem kopīgu lēmumu pieņemšanā; 
  • gandarījums par sekmīgu projekta realizāciju; 
  • iespēja radoši izpausties un piedāvāt skolēniem interesantus uzdevumus; 
  • dažādu ideju apmaiņa ar citu valstu kolēģiem. 

Pēc projekta prezentācijas skolēni no dažādām klasēm izsacīja vēlēšanos piedalīties eTwinning projektos. Tā kā mūsu skolā klases nav lielas, tad es vienā projektā mēdzu iesaistīt dažādu klašu skolēnus, kas lauj viņiem apgūt sadarbības prasmes, mācīties vienam no otra. 

 

Mūsu projekta tēma nebija ļoti sarežģīta, bet tā bija aktuāla skolēniem un varētu būt svarīga arī citiem. Arī šādu, it kā vienkāršu tēmu, var attīstīt par aizraujošu projektu. Manuprāt, gan mācību priekšmetu progrāmmās, gan audzināšanas programmās var atrast pētāmus problēmjautājumus, kurus var izvērst par sekmīgiem projektiem. Ja ir vēlme darboties un padarīt skolēnu ikdienas mācības krāsainākas, tad vajag pamēģināt ar kādu mazu projektiņu, lai sajustu šī procesa garšu. Iespējams, ka vēlāk kļūsiet par kaislīgu projektu īstenotāju. Bet ja ir bail riskēt, tad piesakieties eTwinning mācībām un tur iegūsiet iedvesmu, idejas, atbalstu un atradīsiet sadarbības partnerus.

 

Raksta autore: Sarmīte Streļča, Ciblas pamatskolas angļu valodas skolotāja