Nozīmīgs eTwinning starptautiskais seminārs norisinājās no 4. līdz 6. jūnijam Bledā, Slovēnijā, pulcējot četrdesmit pedagogus no Latvijas, Slovēnijas, Horvātijas Albānijas, Bosnijas un Hercegovinas. Trīs dienu laikā dalībnieki piedalījās lekcijās, darbnīcās un praktiskās aktivitātēs, gūstot jaunu iedvesmu, zināšanas un sadarbības partnerus nākamajiem projektiem.
Pieredzes stāsti un iedvesmojoši piemēri
Semināra ieskaņā dalībnieki iepazinās ar Slovēņu eTwinning vēstnieces pieredzi, kura dalījās piemēros no saviem īstenotajiem projektiemm tāpat Slovēnijas Nacionālās aģentūras pārstāve sīkāk ieskicēja arī Erasmus+ programmu un eTwinning lomu tajā. Viņa uzsvēra, cik vērtīgi ir apvienot dažādas programmas – piemēram, eTwinning ar Erasmus+ un ekoskolu iniciatīvām –, lai radītu patiesi iedarbīgus projektus ar plašu skolēnu iesaisti.
Tīklošanās dabā un sadarbības veidošana
Lielisks risinājums tīklošanās aktivitātēm bija āra mācīšanās – pirmās dienas noslēgumā dalībnieki devās kopīgā pastaigā, pildot dažādus uzdevumus, lai labāk iepazītu cits citu. Turpinājumā ar Actionbound lietotnes palīdzību tika veidotas darba grupas, kas vēlāk kopīgi izstrādāja eTwinning projektu idejas.
Digitālā pratība un medijpratība – izaicinājumi un risinājumi
Viena no centrālajām tēmām bija digitālā un medijpratība – prasmes, kas šodien ir tikpat svarīgas kā lasīšana un rakstīšana. Maja Vreča no Arnes organizācijas sniedza izsmeļošu prezentāciju par to, kā mācīt skolēniem drošu un atbildīgu interneta lietošanu. Viņa demonstrēja piemērus, kā atšķirt viltus ziņas un izvērtēt avotus, kas īpaši noder skolotājiem mācību procesa integrācijā. Medijpratības jautājumi tika turpināti arī lekcijā Media literacy or why it’s good to say: 'I have no idea!' (lektore – Dr. Sonja Merljak Zdovc). Viņa iepazīstināja ar Časoris – Slovēņu tiešsaistes mediju, kas publicē ziņas bērniem vienkāršā, saprotamā valodā (līdz 300 vārdiem). Diskusijās atklājās satraucoša aina – daudzi bērni nelasa ziņas no uzticamiem avotiem, priekšroku dodot sociālajiem tīkliem vai informācijai no vecākiem. Šis aspekts izgaismoja nepieciešamību veidot skolēniem pieejamus, uzticamus informācijas avotus un attīstīt kritisko domāšanu.
Projektu plānošana un darbs ar ESEP platformu
Viens no svarīgākajiem semināra posmiem bija praktiskās nodarbības, kurās pedagogi soli pa solim plānoja savus nākamos eTwinning projektus, īpašu uzmanību pievēršot skolēnu iesaistei, digitālajai drošībai un projekta sasaistēm ar mācību saturu. Darbā tika izmantota ESEP platforma, kuras lietošanu pedagogi apguva praktiski – labojot profilus, veidojot kontaktus un uzsākot projektus. Latvijas dalībnieces Liepājas Jāņa Čakstes vidusskolas skolotāj Senda Treimane un Dobeles 1. vidusskolas skolotāja Laila Timermane aktīvi iesaistījās šajās nodarbībās – ne tikai daloties savā eTwinning pieredzē, bet arī pašas jau otrajā dienā uzsāka pirmos projektus, kurus plānots īstenot nākamajā mācību gadā.
Noslēguma prezentācijas un ieteikumi
Semināra noslēguma dienā katra darba grupa prezentēja savus plānotos eTwinning projektus, saņemot vērtīgus kolēģu ieteikumus un atgriezenisko saiti. Gaisotne bija iedvesmojoša – pedagogi devās mājās ne vien ar jaunām zināšanām, bet arī ar konkrētiem plāniem nākamajiem sadarbības soļiem.