Pārlekt uz galveno saturu
Noslēgusies eTwinning rudens kampaņa “Skolēnu līdzdalība skolās un pirmsskolās” 

Noslēgusies eTwinning rudens kampaņa “Skolēnu līdzdalība skolās un pirmsskolās” 

19.11.2024. 18:00
Jaunatne
eTwinning

No 1. septembra līdz 1. novembrim norisinājās Eiropas skolu sadarbības tīkla eTwinning organizēta kampaņa “Skolēnu līdzdalība skolās un pirmsskolās”, kuras laikā pedagogiem piedāvāja iespēju izzināt līdzdalības tēmu un apgūt praktiskas metodes, kuras ieviest savā ikdienas darbā. Visi kampaņas laikā publicētie materiāli un vebināru ieraksti ir pieejami eTwinning Latvija tīmekļvietnē un sociālajos medijos. 

 

Līdzdalība kopienās, skolā un klasēs

Par līdzdalību var domāt kā prasmi, kas neveidojas vakuumā, bet jāattīsta pamazām, veidojot izpratni par dažādiem līdzdalības aspektiem. Izglītības iestādes ir vieta, kur bērni un jaunieši var sākt apgūt, pieredzēt un attīstīt savu spēju iesaistīties, uzņemties atbildību, īstenot savas ieceres un sadarboties ar citiem. Lai pilnveidotu pedagogu zināšanas un prasmes, eTwinning piedāvāja iespēju apmeklēt dažādus informatīvus vebinārus, kuros bija iespēja iegūt praktiskas metodes par līdzdalības veicināšanu.  Līdzdalības veicināšanas kampaņas ietvaros Dace Jaundāldere-Dātava, skolas DOMDARIS vadītāja un dibinātāja, runāja par praktiskiem piemēriem no skolas ikdienas. Viņas minētie piemēri demonstrē, kā skola var veicināt ne tikai skolēnu, bet arī pedagogu un vecāku aktīvu iesaistīšanos, uzsverot, ka ne vienmēr visiem ir visās aktivitātēs jāiesaistās. Tomēr ir skaidrs, ka līdzdalību nebūs iespējams veicināt tikai ar formālās izglītības metodēm, tādēļ ir vērts palūkoties arī neformālās izglītības virzienā. Linda Ulāne, neformālās izglītības mācību vadītāja, Dr. Klauns un brīvprātīgā Liepājas cietumā, vadīja vebināru, kurā apsprieda, kas vispār līdzdalība ir, kā izpaužas skolēnu motivācija, kā ieraudzīt to, kas motivē jauniešus iesaistīties.   Teorija un idejas kā pamats tēmai ir būtiskas sastāvdaļas, tomēr neatsverama ir arī pieredzes apmaiņa. Līdzdalības kampaņas laikā norisinājās virtuālā pieredzes apmaiņa starp pedagogiem no visām trīs Baltijas valstīm. Vebināra laikā pedagogi demonstrēja un stāstīja, kā līdzdalības tēma tiek integrēta viņu organizētajā mācību procesā un eTwinning projektos.  

Projektu plānošana

Projektu plānošana, kampaņas tēmas integrēšanai mācību procesā, ir neatņemama sastāvdaļa. Daudz aspekti, ko piedāvā eTwinning sadarbības projekti tiešā veidā ir ietilpināmi līdzdalības pamatprincipos. Plašāku apskatu par skolēnu līdzdalību eTwinning projektos iespējams apskatīt rakstā, kurā par pamatu izmantotas R. Hārta izstrādātās “Līdzdalības kāpnes”.  Lai palīdzētu pedagogiem veiksmīgāk uzsākt projektu plānošanu un ieviešanu savās izglītības iestādēs, kampaņas laikā norisinājās arī projektu partneru tirdziņi dažādās vecuma grupās. Tirdziņu laikā pedagogiem piedāvāja jau gatavas sadarbības projektu idejas, kuras aizņemties un pielāgot savām vajadzībām. Šīs idejas apskatāmas eTwinning Latvijas sociālajos medijos un tīmekļvietnē.  Kampaņas laikā Latvijā reģistrēti 45 nacionāli un starptautiski projekti, kuri tiks īstenoti Latvijas izglītības iestādēs. Latvijas skolotāji ir iesaistījušies arī 39 starptautiskos projektos, ko dibinājuši citu valstu pārstāvji. Savas zināšanas pilnveidojuši 590 Latvijas un ārzemju pedagogi septiņos profesionālās kompetences pilnveides pasākumos, projektu partneru tirdziņos un vebināros. 

 

Noderīgi materiāli projektu plānošanai