Septembra nogalē norisinājās eTwinning Nacionālā atbalsta dienesta organizēts vebinārs, kurā Latvijas pedagogi dalījās pieredzē par lasītprasmes veicināšanu starptautisku eTwinning projektu ietvaros. Pasākumā uzstājās pirmsskolas skolotāja Inta Ukstiņa no Grobiņas pirmsskolas izglītības iestādes “Ūdelīte”, Solvita Vencjuna eTwinning vēstniece un Vangažu vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja un Aija Kārkliņa no Kokneses pamatskolas-attīstības centra.
Iedvesmojoši eTwinning projektu piemēri
Pirmsskolas skolotāja Inta Ukstiņa iepazīstināja ar projektu My Favourite Letter. Tajā bērni no Latvijas, Lietuvas un Rumānijas caur rotaļām un radošiem uzdevumiem iepazina burtus un skaņas. Projekts neaprobežojās tikai ar klasisku mācību pieeju – bērni zīmēja, spēlēja valodu rotaļas, satikās tiešsaistē ar citu valstu vienaudžiem un kopīgi radīja krāsojamo grāmatu, kas kļuva par īpašu dāvanu katram bērnam. Šī pieredze parādīja, ka lasītprasmi iespējams attīstīt jautri, integrējot to ikdienas rotaļās un sadarbībā.
Ar savu pieredzi dalījās arī Aija Kārkliņa, Kokneses pamatskolas–attīstības centra speciālās izglītības skolotāja un bibliotekāre, kura iepazīstināja ar projektu Fairy tales unite us. Projekts tika īstenots sadarbībā ar skolām no Rumānijas un Turcijas, un tā pamatā bija pasaku lasīšana, iestudēšana un salīdzināšana. Skolēni gatavoja pirkstiņlelles, uzstājās lomās un meklēja kopīgo dažādu tautu folklorā. Pieredze apliecināja, ka arī bērni ar speciālām vajadzībām, saņemot atbalstu, var sekmīgi iesaistīties starptautiskos projektos, pilnveidot lasītprasmi, attīstīt radošumu un sadarbības prasmes, kā arī gūt lepnumu par paveikto.
Savukārt Solvita Vencjuna, Vangažu vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja un eTwinning vēstniece, stāstīja par projektu Book Whisper Translators. Tā mērķis bija veidot skolēnos interesi par lasīšanu, paplašināt viņu redzesloku un pilnveidot valodas prasmes. Skolēni iepazinās ar dažādu valstu literatūras tradīcijām, lasīja gan klasiskus, gan mūsdienu autorus, diskutēja par izlasīto un radīja radošus darbus. Īpaši nozīmīga bija iespēja pašiem sagatavot intervijas jautājumus rakstniekiem, organizēt literārus pasākumus un gūt pārliecību par savām spējām izteikties un sadarboties.
Vebināra noslēgumā tika akcentēts, ka dalība eTwinning projektos sniedz ne tikai jaunas mācību metodes un pedagoģisko iedvesmu, bet arī paplašina skolotāju redzesloku, ļauj sadarboties starptautiskā vidē un motivē turpināt attīstīt radošu pieeju mācību procesā.
Kāpēc vērts noskatīties visu vebināru?
Vebinārs ir vērts noskatīties ikvienam pedagogam, kas meklē iedvesmu radošam darbam. Tajā parādīts, kā lasītprasmi iespējams stiprināt ne tikai ar grāmatām, bet arī ar rotaļām, diskusijām, digitāliem rīkiem un starptautisku sadarbību. Tas ir lielisks piemērs, kā mācīšanās pārtop par aizraujošu procesu gan bērniem, gan jauniešiem.
Vebināra materiāli un ieraksts
- I.Ukstiņas prezentācija – lejupielādē un seko līdzi (PDF).
- A.Kārkliņas prezentācija – lejupielādē un seko līdzi (PDF).
- S.Vencjunas prezentācija – lejupielādē un seko līdzi (PDF).