No šī gada 6. līdz 8. novembrim eTwinning skolu sadarbības tīkla organizēts seminārs Rīgā pulcēja 51 pedagogu no Latvijas, Igaunijas, Lietuvas, Polijas un Rumānijas, lai pilnveidotu savas zināšanas skolēnu iesaistē mācību darbā, izskatītu “eTwinning Skolu” misijas pīlārus un plānotu jaunas sadarbības iespējas. Šis bija pirmais starptautiskais seminārs “eTwinning Skolām”, kurš organizēts, lai stiprinātu izglītības iestādes, kuras aktīvi iesaistījušās eTwinning sadarbības projektu īstenošanā.
Semināra laikā dalībnieki dalījās pieredzē un meklēja atbildes uz vairākiem nozīmīgiem jautājumiem. Ar savu pieredzi par skolēnu iniciatīvu un dalīto līderību mācību iestādēs dalījās Rumānijas eTwinning vēstniece Loredana Popa. Savukārt Latvijas eTwinning vēstniece Laura Lauksarga no Jūrmalas Pumpuru vidusskolas runāja par veidiem, kā efektīvāk iesaistīt skolēnus eTwinning projektu īstenošanā. Paneļdiskusijas laikā dalībnieki apsprieda “eTwinning Skolu” ieguvumus un izaicinājumus. Izskanēja jaunas idejas izglītības iestāžu stiprināšanai, kas ietvēra dažādu atbalsta un domubiedru grupu veidošanu. Skolotājiem, kuri tikai sāk iesaistīties eTwinning, bija iespēja dzirdēt pieredzējušo skolotāju pieredzi.
Viens no svarīgākajiem “eTwinning Skolu” semināra aspektiem bija sadarbības plānošana. Iesācēji eTwinning pedagoģijas ekspertes Lienes Milleres un eTwinning vēstnieces Lauras Lauksargas vadībā plānoja sadarbības projektus. Savukārt pieredzējušie skolotāji kopā ar neformālās izglītības treneri Ievu Grundšteini diskutēja par to, kā izglītības iestādēs veicināt dalīto līderību, sadarbību skolu starpā, kā būt par paraugu citām skolām, kā izvirzīt skolēnus kā virzītājspēku pārmaiņām, kā kļūt par iekļaujošām un inovatīvām mācību iestādēm. Diskusijas rezultātā noskaidroja, kas jau izdodas un kas vēl jāpilnveido.
eTwinning projekti ne tikai palīdz apgūt obligāto mācību saturu neierastā veidā, bet palīdz arī attīstīt arī dažādas prasmes, kas vairāk saistītas ar neformālo izglītību, tāpēc semināra noslēgumā skolotāji apguva dažādas neformālās izglītības metodes, lai paši varētu dažādāk strādāt ar saviem skolēniem. Trīs stundu intensīvā darbnīcā, ko vadīja Ieva Grundšteine, skolotāji varēja iegūt gan teorētiskas zināšanas un informāciju, kur meklēt noderīgus materiālus, gan paši izmēģināja dažādas metodes.
Semināra pirmā diena ir apskatāma galerijā etwinning.lv tīmekļvietnē.
Kas ir “eTwinning Skola” statuss?
eTwinning Eiropas skolu sadarbības tīkls 2018. gadā uzsāka iniciatīvu – skolas, kurās darbojas aktīva skolotāju komandas, kas īsteno projektus un veicina inovatīvu izglītību savās iestādēs, katru gadu var pieteikties “eTwinning Skola” statusam. Lai iegūtu “eTwinning Skola” statusu, vērtē skolotāju aktivitātes ne tikai eTwinning projektos un pašā kopienā, bet arī skolas sagatavotību interneta drošības jautājumos, digitālās pratības veicināšanā, kā pedagogu profesionālo pilnveidi attiecīgajās jomās, skolotāju sadarbību un skolēnu iesaisti projektu plānošanā un īstenošanā. Skolām statusu piešķir uz 2 gadiem. Šogad Latvijā šo statusu piešķīra 26 izglītības iestādēm, no kurām 6 piedalījās šajā seminārā. Vairāk par “eTwinning Skola” statusa iegūšanu iespējams uzzināt tīmekļvietnē etwinning.lv.
Kas ir eTwinning?
eTwinning ir Eiropas Savienības programmas izglītības un mācību, jaunatnes un sporta jomas “Erasmus+” aktivitāte, kura tiek īstenota, izmantojot projektu kā mācību metodi un nodrošinot kompetenču pieeju izglītībā, veicina pedagogu profesionālo pilnveidi IKT, metodikas un valodu jomā. Reģistrējoties eTwinning, skolotāji var īstenot projektus vietējā un Eiropas mērogā, izmantot bezmaksas tiešsaistes partneru atrašanas, sadarbības un projekta gaitas atainošanas rīkus, kā arī piedalīties vietējā un starptautiskā mēroga pedagogu profesionālās pilnveides pasākumos gan tiešsaistē, gan klātienē. eTwinning reģistrējušies aptuveni 1 055 000 skolotāju, no kuriem 7500 ir Latvijas skolotāji. Informācija par citiem eTwinning pasākumiem – www.etwinning.lv.