Kāpēc? Kā? Kur?
Eiropas Komisija ir noteikusi mērķi līdz 2025. gadam izveidot Eiropas izglītības telpu, kas palīdzēs veicināt mobilitāti, pārvarēt šķēršļus, kuri kavē mobilitāti un pārrobežu sadarbību, un sekmēs dalībvalstu centienus modernizēt un uzlabot izglītības un apmācības sistēmas. [1]
Eiropu, kurā robežas nebūtu šķērslis mācībām, studijām un pētniecībai. Tas būtu kontinents, kur laika pavadīšana citā dalībvalstī — studējot, mācoties vai strādājot — būtu kļuvis par standartu un kur par normu būtu kļuvis papildus dzimtajai valodai runāt vēl divās citās valodās. Tas būtu kontinents, kurā cilvēkiem būtu spēcīga eiropieša identitātes, kultūras mantojuma un Eiropas daudzveidības apziņa.
Erasmus+ programma ir viens no rīkiem, kā sekmēt mācību mobilitāti visā Eiropā un ārpus tās, veidojot spēcīgu eiropiešu identitāti, pamatojoties uz kopējām vērtībām un kultūru.
Erasmus+ programma finansē dažādas starptautiskas aktivitātes, sadarbību un mobilitāti:
- mobilitātes projekti sniedz izglītojamajiem iespējas mācīties un/vai iegūt profesionālo pieredzi ārzemēs;
- personālam mobilitāte piedāvā profesionālo izaugsmi, sadarbības iespējas un labas prakses apmaiņu;
- sadarbības projektu mērķis ir veicināt labās prakses apmaiņu starp partnerorganizācijām, izstrādāt mācību programmas un politiku izglītības, apmācības un jaunatnes jomā.
Izstrādājot Erasmus+ projekta pieteikumu, ir svarīgi domāt ne tikai par to, kā īstenot starptautiskas aktivitātes projekta īstenošanas laikā, bet arī par to, kā tiks nodrošināta sasniegto rezultātu ilgtspēja pēc projekta beigām.
PLĀNOŠANA
- iepazīsties ar profesionālās izglītības aktualitātēm Eiropā;
- iepazīsties ar profesionālās izglītības aktualitātēm Latvijā;
- izstrādā organizācijas Internacionalizācijas stratēģiju.
IZSTRĀDE
- reģistrē organizāciju platformā;
- izvēlies atbilstošu sadarbības partneri;
- definē projekta mērķi un sasniedzamos rezultātus saskaņā ar Erasmus+ programmas prioritātēm un atbalstāmām darbībām (Erasmus+ vadlīnijas).
ĪSTENOŠANA
- izmanto izstrādātos Eiropas Savienības profesionālās izglītības un mobilitātes instrumentus;
- izstrādā projekta īstenošanas plānu;
- veido pozitīvu, cieņpilnu komunikāciju ar partneriem gan tiekoties klātienē, gan izmantojot sociālos tīklus, forumus un aplikācijas;
- seko līdzi projekta finansējuma izlietojumam.
ILGTSPĒJA
- pārliecinies, vai projekta rezultāti ir saskaņā ar profesionālās izglītības pamatnostādnēm Latvijā;
- identificē turpmākos soļus projekta rezultātu ilgtspējas nodrošināšanai.
[1] https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/HTML/?uri=CELEX:52018PC0367&from=HU (30.05.2018., EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULA, ar ko izveido Savienības programmu izglītības, apmācības, jaunatnes un sporta jomā “Erasmus” un ar ko atceļ Regulu (ES) Nr. 1288/2013)